Hazera benoemt Nicolas Tinel tot nieuwe CEO

Met zijn benoeming tot Hazera’s nieuwe CEO is Nicolas Tinel ‘the right man on the job’ vanwege zijn twintig jaar ervaring bij Limagrain, één van de grootste zaadbedrijven in de wereld.

Nicolas zal de tijd nemen om alle afdelingen te bezoeken en te luisteren naar wat iedereen te zeggen heeft. “Het is nu eerst mijn taak om all communicatielijnen binnen de organisatie te verbeteren; ‘connecting the dots’.” In lijn met zijn bescheidenheid heeft Nicolas veel respect voor wat zijn voorgangers bereikt hebben.

Dichtbij de klant
Deze benadering van zijn nieuwe baan is in lijn met de focus van Hazera op het inzichtelijk krijgen en begrijpen van de behoeften van de klant. “Dit is best een uitdaging want ons werk heeft te maken met levende natuur, en de wereld is constant in beweging. Maar, dankzij Hazera’s hoofdkantoren die zijn gevestigd in Israël en Nederland, evenals de dochterbedrijven in twaalf landen en een uitgebreid distributienetwerk zijn we altijd dichtbij onze klanten. Tegelijkertijd halen wij voordelen uit het feit dat we onderdeel zijn van de Limagrain Group, een internationale coöperatie gevestigd in Frankrijk. Als boerencoöperatie begrijpt de Limagrain Group de wensen van hun klanten en zijn zij uitgegroeid tot de grootste groentezadenorganisatie in de wereld.”


Nicolas Tinel werkt al meer dan twintig jaar voor moederbedrijf Limagrain. Na zijn benoeming bij Limagrain in 1999 stond hij aan de start van een speciale soort wereldtour. Als sales manager woonde en werkte hij in vijf verschillende landen, waaronder India en de Verenigde Staten. Op deze manier heeft hij veel kennis over de verschillende producten en hun productiegebieden opgedaan. Nicolas kent het DNA van de zaadindustrie en begrijpt wat de klanten willen.

Hoge ambities
Nicolas heeft hoge ambities. “Ik wil dat Hazera door groeit. Niet alleen in volume, maar ook door een nog groter verschil in kwaliteit te creëren. Smaak is hierbij heel belangrijk. Bovendien is het mijn doel om onze producten zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor zowel boeren als consumenten. Bijvoorbeeld door de resistenties van onze producten tegen ziektes en klimaatverandering te verbeteren, en door hogere opbrengsten en betere bewaarkwaliteiten. En natuurlijk zullen we ook kijken naar manieren om de milieubelasting, en dus de kosten, te beperken.

Smaakbelevingsdagen
Nicolas geeft aan dat zijn ambitie wat betreft smaak al wordt uitgevoerd. “De jaarlijkse Taste Experience Days zijn nieuw bij Hazera Seeds. Dit concept werd voor het eerst succesvol gepresenteerd in september 2019 bij het nieuwe Research & Development station in Warmenhuizen. In één van de hallen werd een soort van supermarkt gebouwd waar 130 soorten groenten werden gepresenteerd. Alle producten werden mooi uitgestald.” De nieuwe CEO van Hazera gelooft sterk in deze nieuwe formule. “Het laat klanten precies zien hoe we werken en wat de resultaten zijn. Ze kunnen onze varianten proeven, ruiken en voelen. Bovendien kunnen ze onze experts alle vragen stellen die ze hebben. We zullen altijd de tijd nemen om naar hen te luisteren. We hebben gezien dat dit een effectieve aanpak is.”